Informasjon vedr. Corona

Informasjon vedr. Corona

Otra betjener en bransje hvor de fleste ikke kan ta hjemmekontor og arbeider fortsetter på anleggs- og byggeplasser rundt omkring i landet. Samtidig utfører serviceteknikere oppdragene sine i hus og hytter. Otra gjør det vi kan for å holde hjulene i gang og fortsetter å levere og bidra til at prosjekter går sin gang.

 

Åpne butikker

Våre butikker har rikelige lagerbeholdninger, og det er god tilgang på de fleste varer fra leverandørene. Medarbeiderne våre gjør en flott jobb, og vi forsøker å ha en normal drift i våre butikker. Vår innsats ligger blant annet å opprettholde rutiner og vareflyt som vanlig.

Otra følger rådene som kommer fra Folkehelseinstituttet (FHI). I tillegg har vi innført ekstraordinære rengjøringstiltak, med ekstra vask av både håndtak til handlevogner, handlekurver, terminaler og overflater som vi er i kontakt med. Vi oppfordrer alle til å vise hensyn til både kunder og medarbeidere og følge helsemyndighetenes råd til befolkningen om håndvask, hoste og andre tiltak for å redusere smittefare. Otra har pålagte sine medarbeidere om å holde seg hjemme ved symptomer på luftveisinfeksjoner eller mistenker smitte. På denne måten bidrar vi til å redusere smittefaren av coronavirus.

 

Vi er her for deg

Vi gjør det som står i vår makt til å sikre god kundeservice og å sikre leveringssituasjonen av varer til våre kunder. Dersom du trenger assistanse eller informasjon vennligst kontakt din Otra salgsrepresentant. Fysiske møter med våre selgere vil ikke gjennomføres inntil videre, men vi er tilgjengelige på telefon, e-post eller nettkonferanser. Her finner du kontaktinformasjon til din nærmeste butikk.

 

Varetilgang, levering og Force Majeure

Det gjøres ekstra vareinnkjøp og vi har som alltid kontinuerlig overvåking av varebeholdningen og tett dialog med våre leverandører. Vi har strenge restriksjoner for hvem som har tilgang til våre lagre og har sikret tilgang på ressurser hos vikarbyråer og transportører. Det er kommet varsler fra transportbransjen om at de påberoper en Force Majeure situasjon, at enkelte transportører ikke lenger kan fungere som normalt og ser seg ansvarsfri i forhold til løpende forpliktelser og oppståtte økonomiske tap. Det kan bli utfordringer og konsekvenser som vi må videreføre til våre kunder.

 

Hva betyr dette for våre kunder?

Vi oppfordrer til fortsatt god planlegging samt å bestille varer i god tid. Bruk våre gode digitale løsninger for bestillinger. Otra vil gjøre sitt ytterste for at varer blir levert til avtalt tid og vi vil sammen finne alternative løsninger så langt det er mulig.

Otra Norges ledelse følger situasjonen tett, og gjør kontinuerlig tiltak for å sikre velferden, beskytte og hindre risiko for våre ansatte, besøkende kunder, leverandører og andre. Følg oss på våre nettsider og sosiale medier der vi holder våre kunder løpende oppdatert om eventuelle avvik i leveringssituasjonen.

 

Ved spørsmål ta kontakt med kvalitetssjef Lars Gunnar Larsen, e-post: lars.gunnar.larsen@otranorge.no.

 

Med vennlig hilsen                                        

Otra Norge AS

Skriv ut
Kategorier: Nyheter
Tags:
Copyright 2020 Otra Norge AS